Splošno
petek, 27. februar 2015

Zaposlitveni potencial mladih

V okviru informacijske točke Europe Direct Koper – Capodistria so na KiD Pina pripravili video animacijo, ki prikazuje možnosti krepitve zaposlitvenega potenaciala mladih preko spodbujanja vseživljenjskega učenja in razvijanja ključnih kompetenc.

Z animacijo želimo tako mlade kot tudi delodajalce namreč informirati in ozaveščati o pomenu neformalno pridobljenih kompetenc, mladim predstaviti možnosti krepitve njihovega zaposlitvenega potenciala, delodajalce pa motivirati k zaposlovanju mladih z izkušnjami, pridobljenimi preko neformalnega učenja.



OZADJE:

 

Kot eno izmed možnosti krepitve zaposlitvenega potenciala mladih mnogi vidijo ključne kompetence, saj naj bi z njimi ustvarili prilagodljivega in fleksibilnega posameznika, ki bo znal svoje znanje prilagoditi zahtevam in spremembam ter iz nepredvidljive situacije najti ugodno rešitev.

 

Evropski referenčni okvir določa osem ključnih kompetenc, ki jih državljani potrebujejo za svojo osebno izpolnitev, socialno vključenost, aktivno državljanstvo in zaposljivost v družbi znanja:

 

  • sporazumevanje v maternem jeziku;
  • sporazumevanje v tujih jezikih;
  • matematična kompetenca ter osnovne kompetence v znanosti in tehnologiji;
  • digitalna pismenost;
  • učenje učenja;
  • socialne in državljanske kompetence;
  • samoiniciativnost in podjetnost ter
  • kulturna zavest in izražanje.

Priporočilo Sveta o potrjevanju neformalnega in priložnostnega učenja poudarja vlogo potrjevanja ustreznih znanj, spretnosti in kompetenc za izboljšanje delovanja trga dela, spodbujanje mobilnosti ter krepitev konkurenčnosti in gospodarske rasti.

 

Še posebej je priznavanje neformalno pridobljenih kompetenc pomembno času, ko se EU  spopada z resno gospodarsko krizo, zaradi katere se je brezposelnost, zlasti med mladimi, močno povečala. Posameznikova neformalna znanja, izkušnje in neformalno pridobljene kompetence namreč pomenijo vir znanja, ki ga je potrebno ovrednotiti in ga ustrezno umestiti tako v izobraževalni kot delovni proces, saj lahko prav ta znanja močno izboljšajo zaposljivost in mobilnost, zlasti tistih, ki so socialno-ekonomsko prikrajšani ali nizko kvalificirani.